یزدفردا :مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در اولین جلسه هیئت امنای مسجد جامع یزد در سال جدید گفت: مسجد جامع کبیر یزد نماد فرهنگی مذهبی و دینداری ملی است.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی حاتمی در این جلسه ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: در حقیقت این نامگذاری معظم له باید سرلوحه فعالیت ها در سال جاری قرار گیرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه عمل امینانه ، سختگیری در مجموعه کاری و نظارت آنی و لحظه به لحظه را از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در حوزه وقف برشمرد و افزود: کار برای رضای خدا و عمل همراه با صبر از جمله سفارشات رهبر انقلاب برای مسئولین می باشد.
حاتمی همچنین با اشاره به تاریخچه زیبای مسجد جامع کبیر یزد خواستار جمع آوری و تهیه و تدوین تاریخ شفاهی این مسجد در قالب کتاب شد.
وی با اشاره به وظیفه خطیر هیئت امنای مسجد جامع در رابطه با حفظ و انتقال نام ، ارزشها و فضا های فرهنگی مسجد اظهار داشت: در رابطه با حوزه فرهنگی باید در این مسجد فعالیت های اساسی انجام شود و ایجاد فضای معنوی در طول سال نیازمند برنامه ریزی و حمایت خواهد بود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بر لزوم تبدیل مسجد جامع یزد به معنوی ترین مکان در مراسم های مختلف تاکید کرد و گفت: نظارت ، امنیت ، حضور اقشار مختلف در محل مسجد و همچنین برنامه های فرهنگی افتخار آفرین نیازمند حرکت جدی و تحول گرا می باشد.
وی در پایان ساماندهی وضعیت فرهنگی و عفاف و حجاب در تمام فصول سال و احیای موقوفات مسجد را از اولویت های کاری هیئت امنای مسجد برشمردند.

براساس این گزارش  در این جلسه
 محمد دائمی متولی موقوفات مسجد ،  
محمد رضا انتظار بقیه ا... مسئول کتابخانه مسجد ،
 حجت الاسلام غلامرضا دهقان باغی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی ،
 حجت الاسلام آقای کاظم کریم بیگی از دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد ،
 ذات ا... نیکزاد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد ،
 محمد رضا بهشتی نماینده بازاریان یزد،
 سید علی قند ریز نماینده هیئت حامیان مسجد جامع کبیر یزد،
 سید احمد وزیرپور نماینده هیئت حامیان مسجد جامع کبیر یزد
و  امیر طاهری نماینده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد
 به عنوان اعضای هیئت امنای مسجد جامع کبیر یزد معرفی شدند.
اهداء احکام هر یک از اعضای هیئت امنا پایان بخش جلسه بود.
یادآور می گردد این افراد اولین هیئت امنای قانونی این مسجد هستند که انتخاب و شروع به کار کردند.
یزدفردا :با تشکر از توجه همکاران روابط عمومی اوقاف استان یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا